Ingrid Wolsink is alweer behoorlijk wat jaren werkzaam bij Sensire in Borculo. Iedere dag weer wil zij er zijn voor haar klanten, maar dan wel op zo’n manier dat de zorgvraag nauwelijks tot geen storende factor is.
“De grootste uitdaging voor mij is om meerwaarde te bieden aan de klant door er eigenlijk niet te zijn. Daarmee bedoel ik niet, dat ik geen praatje maak of geen aandacht voor de klant heb, maar juist dat de aanleiding van mijn komst, de zorgvraag, niet de dag beheerst. Ik besef mij heel goed, dat mijn bezoeken lang niet altijd geheel vrijwillig zijn. Vanuit mijn professie moet ik gewoonweg bepaalde handelingen uitvoeren. Toch streef ik er altijd naar om nét dat verschil voor de klant te maken, iedere dag weer. Afhankelijk van de situatie betekent het dat ik een praktische tip geef, ik doorvraag naar de vraag achter een vraag of opmerking van de klant of er ben voor het luisterende oor. Ik heb hierbij altijd respect voor de normen en waarden van de klant: ik ben tenslotte bij iemand op bezoek.”
Toch streef ik er altijd naar om nét dat verschil voor de klant te maken, iedere dag weer.
Ingrid is heel erg duidelijk over haar keuze voor de thuiszorg. “Ik heb er echt nog geen dag spijt van. Iedere dag is anders, sterker nog bij iedere klant tref je een andere situatie aan met daarbij behorende handelingen, normen en waarden. Naast de grote zelfstandigheid vind ik ook de vrijheid die ik heb heel erg fijn. Enerzijds vrijheid omdat ik van huis naar huis rij en anderzijds de vrijheid in de beslissingen die ik kan én moet nemen. Voor iedereen die zoekt naar een functie in de zorg mét veel vrijheid heb ik maar één advies: kies voor een baan in de thuis zorg!”
Het doel voor Ingrid is om iedere dag ergens het verschil te maken, of dit nu in een privé situatie is of op het werk. “Ik heb mij voorgenomen om iedere dag minimaal één compliment te geven aan iemand. Dat kan een klant zijn, een collega, maar ook één van mijn gezinsleden, een buurvouw of een vriendin. Ik merk dat ik hierdoor bewust bezig ben met de kleine dingen die er toe doen. Ik benoem daarom iedere dag voor mijzelf een leermoment. Dat kan een verpleegtechnische handeling zijn of in de omgang met collega’s of klanten. Dit maakt mij iedere dag een beetje wijzer.”
Leren en ontwikkelen is en blijft een belangrijk speerpunt voor Sensire, Ingrid is daar erg over te spreken. “We hebben het bij Sensire goed voor elkaar: als je wat wil, dan kan dat over het algemeen. Je moet hiervoor wél eigen initiatief nemen en aan de bel (blijven) trekken, dat vind ik geen probleem, ik vind dat ik zelf verantwoordelijk ben en blijf voor mijn eigen ontwikkeling.”
Op zoek naar een leuke en uitdagende baan als verzorgende IG in de wijk? Op onze website vind je de actuele vacatures. Je kan ook direct contact opnemen met onze recruiters via whats app, chat of werving@sensire.nl.